Atentie Cookie-urile sunt folosite pe acest site pentru a oferi cea mai buna experienta pentruutilizator. Daca veti continua, vom presupune ca sunteti de acord sa primiti cookie-uri de pe acest site. OK

Ideea din spatele unei anvelope de vara este performanta maxima in conditii de caldura si drum uscat. Multe modele vor rula acceptabil si in cazul in care drumul este umed (in caz contrar acestea probabil nu ar avea nicio banda de rulare). Este de multe ori afirmat faptul ca anvelopele de vara folosesc un cauciuc foarte moale, acesta fiind si motivul pentru care sunt atat de aderente si utilizate la vehicule de performanta. Cu toate acestea, daca s-ar pastra o anvelopa de vara si una de iarna la temperatura camerei, cea de iarna s-ar simti mult mai flexibila. Este important sa intelegem ca, in timp ce cauciucurile de vara sunt intr-adevar moi, fiecare anvelopa are un interval de temperatura specifica la care va avea cele mai bune performante. Motivul pentru care vezi masini cotind brusc la stanga si dreapta pe linie dreapta, in sportul de performanta este fie pentru a incalzi sau a pastra anvelopele la temperaturile de functionare. La temperaturi mai mici, anvelopele de vara sunt mult mai ferme si nu vor oferi tractiune optima.

Asadar, daca cauciucurile de iarna sunt mai moi decat cele de vara, la temperatura camerei, de ce nu sunt folositi acesti compusi in curse? Pentru ca pneul se va dezintegra. Modelele de iarna nu sunt facute pentru a rezista frecarii constante, precum cele de vara. Pe masura ce roata se va incalzi, acestea s-ar uza incredibil de repede. Acesta este motivul pentru care nu este considerata o idee buna sa rulati anvelopele de iarna tot timpul anului, intrucat va trebui sa le inlocuiti mult mai des din cauza uzurii excesive din timpul verii.

Anvelopele de vara au de obicei mai putina banda de rulare decat cauciucurile pentru toate anotimpurile sau decat cele de iarna. Acestea vor avea compusi care pot indura mai multa caldura si care se vor uza mai putin la temperaturi mai ridicate, acolo unde vor avea cea mai mare aderenta laterala (si longitudinala) si vor oferi o capacitate de raspuns mai mare, deoarece acestea nu vor o rotatie la fel de mare precum compusi mai moi (la temperaturi mai mici) cu pereti laterali mai moi.