Atentie Cookie-urile sunt folosite pe acest site pentru a oferi cea mai buna experienta pentruutilizator. Daca veti continua, vom presupune ca sunteti de acord sa primiti cookie-uri de pe acest site. OK

Asa cum o spune si numele lor, aceste anvelope sunt special concepute pentru vremea rece. Compusul selectat este mult mai moale la temperaturi scazute, mentinandu-l maleabil, permitandu-i sa se aplece si sa se conformeze cu drumul (sau zapada, gheata, etc.) si sa mentina tractiunea. In afara de compus, exista mai multi factori care fac o anvelopa de iarna o alegere de top pentru zonele cu clima rece:

  • Adancime suprafetei de rulare: adancimea mare a benzii de rulare permite mentinerea contactului in timp ce conduceti prin apa sau noroi, si de asemenea, ajuta la incarcarea rotii cu zapada. Desi nu poate parea in intregime intuitiv, zapada este de fapt destul de eficienta pentru tractiunea in zapada, asadar incarcarea acesteia pe un cauciuc ajuta in timpul calatoriei.
  • Striatii: Acestea sunt mici taieturi in blocurile benzii de rulare a anvelopei. Toate acestea actioneaza ca margini care prind iregularitatile de pe drum, tinand pneul in loc. La produsele moderne, acestea sunt adesea dispuse in zigzag, ceea ce permite rigiditatea crescuta a benzii de rulare, precum si o mai buna aderenta laterala.
  • Suruburi: Desi nu mai este absolut necesar, beneficiile suruburilor pentru avelope sunt destul de evidente. Acestea sap in zapada si gheata, oferind semnificativ mai multa tractiune. Dezavantajul este ca sunt zgomotoase si pot distruge drumurile, iar anvelopele fara cuie au avansat suficient pentru ca ele sa nu mai fie complet necesare.
  • Pori hidrofili: Atunci cand conduceti pe gheata, uneori un strat subtire de apa poate exista pe partea de sus a ghetii, fie din topire sau de la presiunea anvelopei. Acest lucru face, in esenta, tractiunea imposibila. Porii hidrofili ajuta la atragerea apei de pe gheata si la mentinerea acesteia in pneu, in timp ce veti circula pe drum. Forta centrifuga arunca apa afara in momentul in care cauciucul nu mai este in contact cu soseaua.